moondust.reismee.nl

Dugi Otok

De volgende morgen zijn we zonder ontbijt vertrokken. Er zijn nog woorden geweest met de vrouw die ons ontvangen had. Ze was kwaad omdat we de airco hadden opgezet 's nachts. We merkten wel dat de elektriciteit uit lag toen we opstonden en hoorden ook al iemand gauw naar beneden lopen om die terug op te zetten, maar door haar uitvaring konden we al snel de link leggen dat de elektriciteit dus om die reden was afgezet. De eigenaar zelf was vriendelijk maar hoe die vrouw tegen ons deed was ons beiden in het verkeerde keelgat geschoten. Uiteindelijk huurt ge een kamer met airco en betaalt ge daar ook voor. Dan vind ik niet dat ze er op moeten reclameren of moeten ze een maximum aantal uren opgeven dat ge ze moogt gebruiken of op z'n minst op voorhand inlichten. Ik vond het dus eigenlijk niet kunnen wat ze deed, tenslotte was ze de eigenaar ook niet. We zijn dus verder gereden richting Zadar waar we de ferry moesten nemen naar Brbinje. Omdat we al om 11 uur in Zadar waren en pas om 14 uur moesten vertrekken, zijn we nog even de oude stad ingewandeld om daar iets te gaan eten. Het was er broeierig heet dus zochten we een plekje in de schaduw. Na het varen en bij aankomst in Brbinje zijn we onmiddellijk doorgereden naar ons logement in Sali. Ook daar werd ons wijsgemaakt dat ze aan het werk waren aan de airco en die dus niet kon gebruikt worden terwijl we de hoofdschakelaar gevonden hadden en zagen dat die gewoon uit stond. Tegen de avond zijn we nog eventjes het natuurpark Telascica ingereden om van de rust te genieten waarna we terug naar het hotel gegaan zijn om te slapen. Het was nog niet zeker of er de volgende dag een excursie vertrok naar Kornati omdat ze niet wisten of het ging regenen maar we moesten toch goed uitgeslapen zijn voor het geval dat het doorging.