moondust.reismee.nl

Zwemdag 2

Er is niet veel anders geweest dan gisteren, we zijn deze morgen begonnen met een klein ontbijt waarna we wat gerust hebben want we hebben allebei slecht geslapen. Bij mij was de reden vooral te wijten aan muggesteken en nachtmerries dus ik heb wel een paar uur rondgehangen tussen half drie en half zes. Na de paar uurtjes rust zijn we dan tegen de middag terug het strand op getrokken om terug op zoek te gaan naar die mooie anemonen en daar heb ik er deze keer wat meer van gevonden. Eerst dachten we nog eens een boottochtje te maken door de Cetina Canyon of een bezoek te brengen aan het pas in mei geopende dinopark dat zich hier in Omis bevindt. Het schijnt het eerste themapark in Dalmatië te zijn maar zowel de boottocht als het bezoek aan het park werd uiteindelijk afgewezen omdat we al twee boottochten gedaan hebben en er nog eentje in het verschiet ligt en het dinopark omdat we zelf in Brussel een groot museum hebben hierover dat we al eens een paar keer bezocht hebben. Zwemmen hadden we alleen nog maar gisteren kunnen doen dus om de verhouding in activiteiten een beetje stabiel te houden, is het dus dat geworden. We zijn nu net terug van het strand en terwijl Dirk zich doucht dacht ik dus maar gauw dit berichtje te schrijven. Seffens gaan we nog even ergens wat eten want na al dat zwemmen hebben we echt wel honger gekregen. Het water is hier gelukkig wel niet zo zout als in de Noordzee, dus dat scheelt. Oh ja... gisteren bij het terugkeren van Radmanova Mlinice hadden we een dier gezien dat we niet kenden. Zijn ogen fonkelden in het licht van de koplampen en toen we het zagen weglopen konden we alleen zien dat het leek op een grote dikke marter, slank gevormd dus maar het gezicht leek meer op dat van een wasbeer en de staart was ook dik en gestreept, hij hield z'n achterrug hoog terwijl hij liep dus nogal wezelachtig. Misschien heeft iemand een idee wat dat had kunnen zijn want zelfs na enig opzoekwerk heb ik geen flauw idee. Ik heb gevonden dat hier de "european polecat" ook leeft maar die heeft niet zo'n gestreepte staart. Groetjes en tot later