moondust.reismee.nl

Elafiti

Een hele dag Dubrovnik leek ons veel, vooral omdat er nu in september zelfs nog zoveel toeristen zijn en de stad overvol loopt met allerlei nationaliteiten... Australiërs, Duitsers, Fransen, Zweden en vooral (zoals gewoonlijk) ganse bussen Japannertjes met camera's. We hadden dus al maar een voorschot betaald voor een excursie naar de 3 Elafiti-eilanden : Kolocep, Sipan en Lopud. Op elk van de eilanden hebben we de nodige tijd wat kunnen rondhangen. Op Lopud heb ik me ook even in de botanische tuin gewaagd maar erg ver ben ik niet gegaan omdat het er zo'n doolhof was en nergens een richting ofzo stond aangegeven. Het was er wel mooi en aangenaam koel, om even te ontsnappen aan de broeierig hete zon. Daarna zijn we nog een cocktail gaan drinken in een loungebar die vlakbij het water lag. Ergens tussenin hebben we aan boord van de boot ook nog een 'fishpicnick' gehad met wijn en wat vertier. De boot was een oude piratenboot omgebouwd tot iets dat hedendaags dus ook nog dienst doet. Iedereen was dolenthousiast op het moment dat de kapitein de meeuwen voerde. Hij deed dat op een erg speciale en merkwaardige manier die me eigenlijk best gevaarlijk leek. Hij hield een stuk vis met de staart in de mond en liet de meeuwen die uit z'n mond komen halen. Hij kan blijkbaar ook wat met ze communiceren want hij deed op sommige teken dat ze niet mochten. Ik snapte er niet veel van wat hij allemaal deed maar het is echt wel de moeite om te zien.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!