moondust.reismee.nl

Dovidjenja Crna Gora

Montenegro.... het land met de duizend bergen. Het is telkens opnieuw een beleving om door dit landschap te reizen. Ik kan enkel de raad geven aan mensen die met de moto reizen om zeker van Kolasin naar Podgorica te gaan. De hele weg is gelegen in een canyon met adembenemende uitzichten. Vanaf nu staat Podgorica daarmee ook aan de top van mooiste hoofdstad die ik ken. Het is er ook vrij overzichtelijk en lijkt goed georganiseerd, niet zo chaotisch als wat we van de meeste hoofdsteden gewend zijn. Oh en wat ik nog ben vergeten te melden, een pakje sigaretten van 20 stuks kost hier 2 euro, dat is net een halve euro per pakje duurder dan in Macedonië. Wablieft? Ja.... dat is correct, een besparing van 30 euro ongeveer op één slof sigaretten. of anders geteld, hier koopt ge er twee voor hetzelfde geld waarvoor ge er in Belgie maar 1 koopt en ge houdt nog over. In elk geval, om terug te keren naar de trip, we hebben geen problemen gehad aan de grens, in tegenstelling tot anderen deze keer, die wel hun hele bazaar hebben mogen uitpakken etc... Ze zouden dat in elk geval mogen doen met de duitsers en de italianen vind ik persoonlijk want het zijn die wat de wegen onveilig maken en die rijden als gekken. Na aankomst bij ons logement in Dubrovnik hebben we na de nodige uitleg ons bij elkaar gepakt en zijn we de oude stad in getrokken. Het eerste wat gebeurde was nog vlug een ticket kopen voor de laatste tour van de dag met een 'glass boat' die zoals het zegt een glazen bodem heeft waardoor ge de vissen kunt zien zwemmen. Omdat het de laatste van de dag was hebben we dan ook weer mooie foto's van zonsondergangen kunnen maken. Die foto's komen dus later online :) Daarna zijn we blijven hangen in de stad, hebben nog wat gegeten en gedronken en zijn om klokslag 12 uur teruggegaan naar het appartement. Nu is het tijd om mijn ogen te sluiten want morgen wordt weer een vermoeiende dag op zee.

sandra

jus, anders mocht je me sigaretten meebrengen lol