moondust.reismee.nl

Eindelijk zwemmen

We zijn 's morgens vroeg vertrokken uit Dubrovnik om verder te reizen naar Omis (piratenstad) waar we een appartementje gehuurd hebben met een balkon recht boven het strand, een zandstrand zelfs, iets wat hier niet zo veel voorkomt aan de Dalmatische kust. Na het inchecken hebben we dus er onmiddellijk van geprofiteerd om het water in te gaan. Opvallend was dat het hier niet zo diep is en dat ge dus vrij ver het water in kunt zonder de bodem onder de voeten te verliezen. Er zwemmen hier redelijk wat grote vissen rond, meer dan op vele andere plaatsen waar we ooit al gezwommen hebben. Er was ook een soort van anemoon die we nog niet eerder zijn tegengekomen, maar zo zagen we maar twee stuks in het hele gebied waar we vandaag gezwommen hebben en ze waren toch vrij groot nochtans. Na het zwemmen en een verfrissende douche zijn we nog eens een bezoek gaan brengen aan Radmanova Mlinice om wat te eten en even wat rust op te zoeken want het was stampvol in het centrum. Na het eten zijn we toch nog even door het centrum gewandeld omdat de vele winkeltjes er nog steeds open waren om half tien 's avonds en de temperatuur op dat moment was nog steeds 24 graden dus dat kan een verklaring zijn. Het volk was ook nog niet weg, we zijn dan ook niet lang gebleven. Enkel nog gauw een ijsje gegeten en dan terug naar het appartement. Ikzelf ga nog even op het terras zitten en wat kijken naar de mensen die nu nog op het strand zitten. Slaapgoed en tot later.... P.S.: andere foto's gaan pas toegevoegd worden nadat ik terug thuis ben, het is gewoon niet haalbaar om nog meer foto's te uploaden omdat ik problemen heb enerzijds met te trage verbindingen en anderzijds met te weinig ruimte op mijn tablet... het is te moeilijk en neemt te veel tijd in beslag om me daar nu mee bezig te houden, dus hou ik het verder gewoon op tekst :)

Reacties

Reacties

Papa

OK. Dat van die foto's zou ik ook voor later houden als het zoveel van je beperkte vakantietijd inneemt.
Geniet er maar van.

Slaap lekker.
Papa.

mama

Dat de grote toerisme-drukte niet zo dadelijk je ding is en je die probeert te mijden weten we al langer. Is ook helemaal niet erg want om van Kroatië en omliggende landen te kunnen genieten moet je echt niet altijd in de "steden" zijn. De natuur is er gewoonweg prachtig, met een ongekende schoonheid en een rust die wij ons nauwelijks nog kunnen voorstellen. Daar af en toe een portie cultuur bij en de vakantie kan niet meer stuk. Ik kijk al uit naar volgende week als we alle foto's kunnen bekijken.
Geniet nog met volle teugen (niet te letterlijk a.u.b.) van de dagen die u nog resten.

ellen

Tekst is prima Elsje! Je schrijfsels lezen heel fijn; ik kan het me zo zonder de fotos al helemaal voorstellen. Grtjs en geniet er nog van xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!