moondust.reismee.nl

Nog meer reizen en een stukje cultuur

Na een vroeg ontbijt hebben we onmiddellijk onze tocht (800+ km) verdergezet tot Nis (Servië). Dat was me op bepaalde momenten echt niet goed bevallen. Wat vooral opviel is dat ze niet overal belang hechten aan veiligheid in het verkeer, zelfs niet bij het bedenken van verkeersregels e.d of wat dacht ge van een dubbelrichting-autostrade? Ik bedoel dus eigenlijk een ordinaire dubbelrichtingsbaan, maar met iets bredere baanvakken zodat ge eigenlijk met drie langs elkaar kunt en dus kunt voorbijsteken terwijl de tegenliggers gewoon blijven passeren. Die baan is dan eigenlijk gewoon breder doordat ge dan even de pechstrook op moet om uit te wijken.... wat? ja, de pechstrook waar eventueel iemand op de bus kan aan't wachten zijn of iets dergelijks, ik kreeg het er echt benauwd van, razen aan 100km/h en dan ineens een kar voor u krijgen die slechts 30km/h rijdt, dat kan ook wel, steek dan maar eens voorbij terwijl er van de andere kant een vrachtwagen komt afgestormd. Maar goed, gelukkig was dat stuk maar iets van een 20 km maar dat was voor mij toch al lang genoeg. Uiteindelijk in Nis aangekomen was het hoog tijd om iets te gaan eten want buiten ons ontbijt hebben we enkel nog een koekje gegeten. Dirk wou sowieso een Servische specialiteit eten vooraleer we daar terug vertrokken, dus deze avond is dan het enige moment dat dat kon. Iets verder dan ons logement vonden we een gezellig klein restaurantje met lokale specialiteiten dus zijn we maar naar binnen gegaan. We konden de kaart niet begrijpen want alles was in cyrillisch schrift geschreven, daar was dus geen beginnen aan. Uiteindelijk kregen we dan toch een engelstalige menukaart in onze handen. Na het lezen ervan moest ik toch een paar keer slikken en ja, Dirk was ook van gedachte veranderd, hij hoefde geen specialiteit meer ;) Er waren drie keuzes : kalfskop, gerookte ingewanden of gestoomde hersenen :) Ik had daarna al zelfs problemen met het eten van tomaat "gewoon niet aan denken en doen of ge het niet gelezen hebt" We hebben dan maar voor iets gekozen dat bekend in de oren klonk.... "STEAK" Dat kan nooit slecht zijn.... :) Alleen, wat we op ons bord kregen leek in de verste verte niet op steak, zelfs niet op iets anders dat ik al ooit gegeten heb, het was een soort gefrituurde worst gevuld met kaas.... denken we.... maar ik wil het gewoon niet weten, ik heb Dirk verboden te vragen wat er in zat maar het was wel superlekker. We hadden graag de Cele Kula (schedeltoren - skull tower) nog willen bezoeken maar dat was al dicht en morgen gaat die pas om 10h 's morgens open dus het zal er waarschijnlijk niet in zitten om dat te doen. Nu is het slaaptijd en dat zal toch met de airco aan moeten want het is hier gewoon niet uit te houden. Goeienacht en tot morgen.

Reacties

Reacties

Marina

En wij maar kankeren over het verkeer in België.......dan is het bij ons nog zo slecht niet.
Waar flitspalen en boetes al niet allemaal goed voor zijn.
Hier nog een tip: Hou u aan de plaatselijke keuken .... dat is goed voor de lijn.

Papa

Hallo, ik heb zo eens naar die eilanden gegoogled en dan zie ik dat die niet zo kort bij elkaar liggen dat betekent dus wel een eindje (tijdje) varen. Wel precies nog rotsen onderweg.
Ziet er prachtig uit. Alleen al die toeristen, nog een geluk dat het niet krioelt van de Nederlanders en... de Belgen. Hahaha.
Amuseer u nog en wij kijken uit naar de volgende reeks foto's in de dropbox.

Grts en liefs.

Papa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!